5 powodów, dla których należy wyeliminować cukier z naszej diety

Cukier – czyli produkt, który jest powszechnie znany i popularny. Mimo jego wysokiej wartości energetycznej nie posiada prawie w ogole wartości odżywczych. Jego wysokie spożycie, które jest praktykowane przez znaczną część społeczeństwa jest przyczyną wielu negatywnych zmian w naszym organizmie. Przeczytaj dokładnie i wyeliminuj raz na dobre cukier ze Swojej diety.
1. Może przyczyniać się do niedoborów witamin i minerałów w organizmie
Do strawienia cukru, organizm wykorzystuje duże ilości witamin i minerałów, głównie: chromu, fosforu, wapnia oraz witamin z grupy B.
2. Nadmiar cukru gromadzi się w postaci tkanki tłuszczowej
Łatwo dostępna energia, której źródłem jest cukier dostarczany w niewielkiej ilości (np. za pośrednictwem owoców) nie szkodzi i jest wręcz korzystny dla naszego organizmu. Natomiast pojemność glikogenu mięśniowego i wątrobowego w której gromadzone są cukry jest ograniczona, cały nadmiar odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej, która niestety skutecznie oddala nas od wymarzonej sylwetki.
3. Psuje zęby
Rozwój próchnicy uzależniony jest w dużej mierze od ilości spożywanych słodyczy.
To naturalna flora bakteryjna, wśród której niektóre z bakterii odżywiają się cukrami, sprawia, że niskie PH, która jest wynikiem nadmiernej ilości spożywanych cukrów narusza szkliwo zębów odpowiedzialne za ochronę zębów. To w konsekwencji prowadzi do powstawania próchnicy i ubytków w naszych zębach.
4. Ma negatywny wpływ na naszą urodę
Kolagen który każdy z nas posiada w skórze reaguje z cząstkami białka, w wyniku czego powstają wadliwe cząstki białka, które nie są w stanie zastąpić cząsteczki o prawidłowej budowie. Efekt tego zjawiska przyczynia się do znacznego pogorszenia kondycji skóry. Mówi się również, że cukier jest jedną z głównych przyczyn starzenia się skóry.
5. Ogranicza odczuwanie smaków
Charakterystyczny i bardzo łatwy do rozpoznania smak cukru, ma to do siebie, że maskuje smak bardzo wielu innych składników. Częste spożywanie cukru przyczynia się do ograniczenia odczuwania smaków różnych składników diety. Efektem tego jest chęć zjedzenia jeszcze większej ilości pokarmów, celem wzmocnienia odczucia smakowego.
Przedstawione powyżej powody są tylko jednymi z wielu, dla których należy wyeliminować cukry ze swojej diety. Korzyści jakie niesie ze sobą eliminacja cukru z diety są znacznie większe aniżeli dalsze spożywanie cukru.
Pamiętaj jednak, że cukier znajduje się w bardzo dużej ilości produktów, których się nie spodziewasz. Butelkowane soki z marketów, słodkie napoje, słodkie produkty produkowane z nabiału jak serki, jogurty oraz w głównej mierze słodycze i produkty przetworzone.
Bądź świadomym konsumentem i czytaj etykiety spożywanych produktów. Czym bardziej naturalny produkt, tym mniej znajdziesz w nim dodatków i cukrów, które wpływają negatywnie na Twoje zdrowie.
Wybieraj świadomie, w końcu to Ty decydujesz jak zdrowe w przyszłości będzie Twoje ciało.

Pamiętaj, że zielone koktajle nie posiadają tego dodatku, jeżeli oczywiście sam sobie nie dodasz :-). Słodzikiem zielonych koktajli powinny być tylko owoce, a najlepiej do tego nadają się banany – odpowiedzialne także za kremową konsystencję koktajli.